Feestje Martijn, Sinterklaas en verkiezingen - Reisverslag uit Valencia, Venezuela van Martijn Mariska - WaarBenJij.nu Feestje Martijn, Sinterklaas en verkiezingen - Reisverslag uit Valencia, Venezuela van Martijn Mariska - WaarBenJij.nu

Feestje Martijn, Sinterklaas en verkiezingen

Door: Maris

Blijf op de hoogte en volg Martijn

05 December 2013 | Venezuela, Valencia

Hola!
Vandaag is 5 december, Sinterklaas! Maar zo voelt het helemaal niet. Bij Sinterklaas hoort toch echt koud weer, binnen gezellig de haard en kaarsjes aan, pepernoten, warme chocomelk... Etc. Jullie zitten zelfs in de storm las ik, eigenlijk heerlijk om dan lekker gezellig binnen met elkaar Sinterklaas te vieren.
Als ik hier de deur uitloop vliegen de opblaasbare kerst taferelen me om de oren, zie een impressie bij de foto's van dit verhaaltje.
Als echte Hollanders kunnen we Sinterklaas natuurlijk niet aan ons voorbij laten gaan! Aankomende zaterdag gaan we (Thomas, Marieke, Sem en wij) dan ook eerst lekker Hollands eten; rode kool, appelmoes, gehaktballen... Mjam! Uiteraard alles zelfgemaakt want dat soort dingen verkopen ze hier niet natuurlijk. En als we dan toch in de keuken bezig zijn draaien we onze hand niet om voor zelfgemaakte pepernoten, taaitaai en speculaas. Dat wordt smullen!! Na t eten wagen we ons aan het Sinterklaasspel. Met een beetje geluk hebben we daar leuke kadootjes voor gevonden want met die prijsverlagingen hier, staan er bijna overal mega rijen in de winkels.

Anderhalve week terug hebben we Martijns verjaardag gevierd. Overdag kregen we flink wat digitale visite middels Skype en FaceTime, wat erg leuk was, en savonds kwam er nog meer visite maar dan in levende lijve. De tuin had ik versierd met lichtjes, ballonnen en gehuurde tafels en stoelen, zag er gezellig uit al zeg ik het zelf. Met lekkere hapjes, vlees van de bbq, een drankje en leuke mensen om ons heen werd het een zeer geslaagde avond!

Aankomende zondag zijn er hier lokale verkiezingen en we worden geadviseerd binnen te blijven omdat het onrustig kan worden. Tot nu toe merken we er niet heel veel van behalve dan dat er veel toespraken zijn van de president die worden uitgezonden op praktisch alle radio en tv stations. Ook hangen door de hele stad grote en kleine aanplakbiljetten van de verschillende partijen. Af en toe horen we klein protest middels trommelen op potten en pannen, zoals bv toen afgelopen week de stroom weer uitviel. Klinkt wel grappig eigenlijk, ben benieuwd of we er zondag en maandag meer van gaan horen.

Inmiddels hebben ook onze tweede bezoekers een ticket geboekt, het zijn Fred, Anneke en Suzanne! Leuk! We kijken er al naar uit!
De datum dat de eerste bezoekers, Simoon en Jan, aankomen komt ook steeds dichterbij, nog ongeveer anderhalve maand.
Ik ben heel benieuwd wat ze van het land gaan vinden en het is natuurlijk erg leuk dat ze een kijkje kunnen nemen in ons leventje hier.

Fijne Sinterklaasavond allemaal, lekker binnen blijven in die storm!

Veel liefs,
Maris

PS: we zijn ook nog bij een kerst aftrap etentje geweest. We waren bij Manuel en Erika uitgenodigd en samen met hun familie hebben we lekker gegeten. De vader van Erika had zijn best gedaan op een soort zeevruchten paella/soep, ik boffen dus haha! Maarrrr ik heb het toch opgegeten, die man had zo z'n best gedaan en ik moet zeggen.. Het viel me mee haha.

PPS: de heren hadden vorige onverwacht een dagje vrij omdat het het zoveel jarig bestaan van Ucocar was. Wij hebben er gebruik van gemaakt en zijn naar het strand gegaan. Wat een verademing zo'n leeg strand op een doordeweekse dag!

  • 06 December 2013 - 12:00

    Marloes & Bouke:

    Ola!

    Het lijkt me inderdaad ook een beetje vreemd hoor een 'warme' Sinterklaas en Kerst :) We hebben idd gister storm gehad en ook heeft de eerste sneeuwbui zich aangediend.

    Wat leuk dat jullie nog meer bezoekers krijgen!! Leuk vooruitzicht! Ik ben nog steeds aan het kloten met mijn Skype.... Ga de buurman maar eens vragen om te helpen :)

    De foto's zien er weer geweldig uit!! Volgens mij was het een heel gezellig feestje :) En Martijn heeft een grote fan zie ik :):):)

    En die soep. Gadver!! Weet niet of het mij was gelukt om die te verorberen. Knap van je hoor ha, ha.

    Nou lieverds, doe voorzichtig met het politieke geruis en een fijn weekend!!

    Dikke kus Loes & Bouk

  • 06 December 2013 - 12:59

    Perry&janny:

    Hey Marisje en Martijn,

    sorry voor late reactie, maar we are BACK!!!!!!!!
    Het afgelopen bezoek bij ons was een beetje hectisch vanwege een computevirus maar jullie zijn toch even lekker langsgeweest.
    We hebben hier net het Sinterklaasvirus gehad en ook nog een cadeautje van Sinterklaas, jaaa? een echte Sinterklaasstorm!!!
    We hebben dan ook meteen een gat in de Sinterklaasmarkt ontdekt en nieuwe liedjes gemaakt zoals:
    windkracht 10, windkracht 10 wie heeft Sinterklaas gezien?
    of hoor de boom waait met de wind mee.
    Ja we gaan weer op naar zijn volle neef uit het hoge noorden de Kerstman.
    Nou jullie zitten er lekker warmpjes bij hoor met Sint en de Kerstman, temperatuurtje 27 graden denk ik en de barbeque op volle toeren, wow dat klinkt als muziek in mijn oren hoor!!!
    Martijn nog gefeliciteerd jongen wat gaat zo'n jaar toch snel he?
    Bij jullie hebben ze inflatie en bij ons bijna capitulatie als het water 50 cm hoger was geweest dan 4.85 cm.
    Wat een goed idee is daar in Venezuela vanwege de inflatie is een drukpers huren en euro's gaan produceren en zelf een Euroknaller winkel gaan beginnen, ben je binnen in no time!!!
    Het is wel stil hier hoor, het wordt tijd dat jullie weer dat kanaaltje Atlantische Oceaan oversteken terug op Grachtmuur 5, kan ik Spaanse lessen bij jullie gaan volgen Comprende?
    De Rooibos thee heb ik opgspaard en de hele zolder ligt nu vol, dus Maris je hebt nog wat tegoed als je weer in Nederland bent.
    Hollandse pot in Venezuela allemachtig prachtig, gewoon bij 28 graden een een bal gehakt met rode Kool.
    Ik ga zo wel even aan het strand liggen in Zandvoort met een Pineacolade en saladeschotel bij -5 graden ha,ha
    Nou jongens we gaan ons weer opmaken voor de Jaarwisseling naar 2014 en we hopen dat het project snel afgerond wordt en we julliie weer snel op nummer 5 zullen gaan zien!!!!
    Er is trouwens een nieuw zeilteam uit Nederland bij elkaar gekomen voor de grote Ocean race dus misschien is er kans dat als ik de cursus ijszeilen op de sloot achter ons heb gehaald ik mij ga aanmelden bij dat team en uitstap bij Venezuela. Hasta La Vista!!!!

    gauw de honden uitlaten voordat ze door de wind gratis kitesurfles krijgen.

    ik stuur nog een mailje met de jaarwisselinng,

    Doeei!!!!!

    perry&janny



  • 06 December 2013 - 14:34

    Anneke:

    Hoi Maris en Martijn,

    Hebben gisteren met Sinterklaas geprobeerd te facetimen, maar kregen geen contact. Nou begrepen we van Martijn dat er weer een containerschip aangekomen was en dat er misschien weer nonstop gewerkt moet worden voor het lossen daarvan. De storm sinterklaasavond is weer zonder al te veel ongemak voor ons verlopen en binnen was het rustig!!!!
    We zijn met oma tonny naar het Utrechts Archief geweest alwaar een tentoonstelling over 200jr Vrede van Utrecht was en verder Utrechtse plaatjes van lang geleden. Vorige week ben ik met Suzanne een paar dagen in Valkenburg geweest en weer genoten van shopping Aken en Thermae 2000, naast de vele kerstmarkten overal. Heerlijk samen uitgerust.
    Komende week heb ik mijn afscheidspartij van het Antonius.En daarna begint de hectiek van de Kerstdagen in zicht te komen.En dan is 2013 alweer gauw voorbij!!!!!
    Maar komt maart 2014 steeds dichterbij haha!!!
    Nou lieverds dat was het voor het moment,we proberen binnenkort wel weer met beeld in de lucht te contacten.

    Groetjes ook van Fred,Liefs Anneke

  • 07 December 2013 - 18:16

    Joos En Mars:

    Ola, ola!

    Leuke kiekjes en wat een feest! Zowel op de 23e November als voor Sint en Kerst! Fantastisch hoe mensen zich uitleven daar voor een beetje kerstsfeer terwijl ze waarschijnlijk nog maar zelden sneeuw hebben gezien!!

    Nou, Joos was Piet hoor deze week! Wat een hilarische actie, geweldig! Was een van de hoogtepunten van 2013 hoor. Onherkenbaar en werkelijk een wereldochtend, zo leuk hoe die kleintjes (tot groep 4) er in op gaan. Volgens ons buurmeisje was er een stoute Piet, want die ging met pepernoten gooien en met de schoenen op tafel zitten (kleermakerszit), maar het was wel ECHT een jongenspiet hoor!!! Hahahah... je begrijpt het al, dat was ik!!!! Ongelofeloos dat ze het niet door hebben, super leuk, volgend jaar weer, zeker weten. Zojuist de Sint tijd afgesloten met keihard bonzen op de deur van de buren en twee zakken pakjes neerzetten, je hoorde ze binnen gillen!! Wilde ook wel weer even klein zijn hoor hahahaha.....

    Wij gaan nu maar ons boompje opzetten, uit de doos, ballen erin, lampjes aan! Vanavond dus weer sfeervol dineren vast bij kunstkerstboomlicht :)
    Volgend weekend ga ik een weekendje met Adrienne op pad, naar Panningen en zal ik opa weer verblijden met een print van jullie verhalen en fotoós voor zijn mapje! Zal hij zeker leuk vinden. Verder maken we ons een beetje op voor het einde van het jaar, nog 2 weken werken en dan hebben we lekker allebei 2 weken vrij. Geen plannen, lekker rommelen, Kerst vieren en dagje eropuit ofzo zal het wel worden en .... we krijgen Suus te logeren :) :) :) altijd gezellig, zussendagje!

    Nou lieve lieve broer en lieve schone zus tot snel weer, dikke kus van ons allebei en een heel fijn weekend! xxxxx

  • 08 December 2013 - 21:23

    Tymen:

    Hoi Maris en Martijn,

    Leuk om weer jullie verhaal te lezen!

    Sinterklaas heeft de weg naar Oostenrijk gelukkig ook kunnen vinden. Wij dan alleen wel met sneeuw en kou.

    Ik wilde jullie nog bedanken voor het kaartje, is afgelopen vrijdag al aangekomen. Wel handig hè, via post.nl ;)

    Bij ons is het kerstgebeuren ook flink los gebarsten. Overal zijn er nu kerstmarkten, de een nog groter dan de andere. De Oostenrijker zetten alleen hun kerstboom pas op kerstavond op, wel gek. Maar lichtjes en versieringen zijn er genoeg te zien.

    Groetjes en alvast fijne feestdagen toegewenst.

    Ingrid, Tymen, Kyra en Roan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Venezuela, Valencia

Venezuela

Ons avontuur gaat bijna beginnen..

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2014

Los Llanos

16 April 2014

Mijn blog is online!

12 April 2014

Oef ff bijpraten

09 Januari 2014

Land van contrasten

24 December 2013

Kerst in de zon
Martijn

Actief sinds 01 Juli 2013
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 35404

Voorgaande reizen:

20 Juli 2013 - 31 December 2013

Venezuela

Landen bezocht: