Isla Larga, veel water en een muis/rat - Reisverslag uit Valencia, Venezuela van Martijn Mariska - WaarBenJij.nu Isla Larga, veel water en een muis/rat - Reisverslag uit Valencia, Venezuela van Martijn Mariska - WaarBenJij.nu

Isla Larga, veel water en een muis/rat

Door: Maris

Blijf op de hoogte en volg Martijn

11 September 2013 | Venezuela, Valencia

Hola!
Gister is hier enorm veel regen gevallen! Martijn vertelde dat hij op de terugweg zelfs een groot rotsblok op de andere kant van de snelweg zag liggen, naar beneden gekomen door de regen. Zelf heb ik veel omgevallen bomen op de weg gezien en veel veel water! Het bleef maar gieten en onweren. Thuis zag ik het water steeds dichter naar de schuifpui komen, de put in de tuin kon al dat water niet aan. Nu is dat al eens eerder gebeurd dus ik maakte me er niet zo druk om totdat het water daadwerkelijk naar binnen begon te stromen! Handdoeken mochten niet baten, het ging veel te hard. Binnen no time stond er zo'n 3 cm water in de keuken, woonkamer en voorraadkamer.... ha lekker..
Zoveel mogelijk spullen omhoog gezet en gewacht tot de wolken zich eindelijk hadden geleegd. Tot 's avonds laat hebben we met de trekker het water via de voordeur en een putje in de keuken opgeruimd en daarna gedweild. Denk dat we maar een noodvoorraadje zandzakken bij de schuifpui moeten leggen want zulke tropische hoosbuien komen hier natuurlijk wel vaker voor.

Afgelopen zaterdag hadden we onze eerste eters. Ik heb me dus eerst uitgeleefd met het kopen van kussentjes, kaarsen, serveerschaaltjes, servetten, bloemen etc om de boel gezellig te maken. Heerlijk! Daarna aan het kokkerellen geslagen. Halverwege de middag kwam de regen weer met bakken uit de lucht, zoals sommige misschien al op FB voorbij hebben zien komen. Ik dacht echt dat de boel in het water zou vallen en we binnen zouden moeten zitten maar dat viel gelukkig mee, 's avonds was het droog. Adrian, Juvenal en Eva hadden als verrassing Baily (jack russel) meegenomen - Martijn is gek op dat beestje. Al met al hadden we een heel gezellige avond.

Zondag zijn we met de boot van Johnny op pad geweest. Deze keer hadden we onze snorkelspullen mee en zouden we naar een wrak gaan, die liggen er hier namelijk genoeg. We zijn naar Isla Larga gevaren, een eilandje voor de kust van Puerto Cabello. Daar aangekomen zagen we, praktisch op het strand, inderdaad wat verroest staal boven het water uitsteken. Zo op het eerste gezicht verwachtte we er niet zo veel van maar toen we eenmaal met onze maskers het water in gingen stonden we paf. Het wrak is heel groot en ligt een aardig eind de zee in. Je kunt de laadruimen zien, een aantal trappen en het is begroeid met koraal. Er zwom ook redelijk wat vis zoals bv kleine baracuda's en kleine en grote papegaaivissen. Het eiland zelf heeft een smal strand met mangroves en het water is heerlijk warm en helder.

Maandag stond ik net goed en wel te koken toen ik iets weg zag schieten over het aanrecht. Ik schrok me kapot! Het bleek een muis/rat te zijn en hij keek me nog even aan toen hij onder de bank schoot... hmmmm hoe was die nou weer binnen gekomen! Na enige onderzoek zag ik dat hij al lekker had zitten smikkelen van onze appels. Dus meteen alles waar hij bij kon op muis/rat vrije locaties opgeborgen en toen Martijn thuis kwam hebben we alles ondersteboven gekeerd maar het beestje was nergens te vinden. Gisterochtend dan toch maar gifkorrels gekocht en op schaaltjes door het huis gelegd. Hele dag niks gezien natuurlijk. 's Avonds laat waren Martijn en ik na het water ruimen nog even bezig met een kastje in elkaar zetten in de voorkamer. Af en toe keek ik even bij de korrels of ik de muis/rat toevallig zat zitten, dat was niet het geval maar... ik zag wel dat er bij 1 schoteltje gegeten was..
Hij kon dus niet ver weg zijn! Toen ik een lampje uit ging doen zag ik ineens wat achter de koelbox, gewapend met de trekker nam Martijn een kijkje en ja! daar zat hij! We (lees Martijn, maar dat begrijpt iedereen wel denk ik) hebben hem maar uit zijn lijden verlost, snel en humaan, want relocatie had al geen zin meer doordat hij al gifkorrels had gegeten.

Bedankt weer voor jullie leuke reacties, hierbij mijn reacties op die van jullie :-)

@Bouk&Loes - heerlijk 3 weken vakantie! Komen jullie volgende keer deze kant op? Ik denk dat vooral Bouk het hier super zou vinden!

@Eveliene - haha ja wij hadden ook last van de stroomstoring! Ons ritme hebben we redelijk te pakken inderdaad. Hopelijk hoeft Martijn binnenkort niet meer elke zaterdag te werken, dat zou heerlijk zijn. Nu is het flink door bikkelen 6 dagen per week.

@Perry&Janny - Als ik in mijn email zie dat er weer een berichtje is van jullie weet ik al dat ik mijn lachspieren weer kan trainen! Wat een leuke verhaaltjes schrijven jullie! Janny, gefeliciteerd met je jubileum! Klinkt alsof ze je goed in de watten hebben gelegd die dag op de boot, goed zo!

@Pap&Wilma - wat zijn we modern he met Facetime :-)

@Ben&Suus - dagje met de boot was heerlijk, zie foto's. Succes met de laatste loodjes voor de Dam tot Dam!

@Mars&Joos - Gauw leren hoe Skype werkt! We zijn namelijk heel benieuwd naar jullie keuken!! Ik wandel in mijn gympakkie door het park al lijkt het op de foto inderdaad niet zo haha.

@Wil&Jan - Leuk om jullie zondag even gezien en gesproken te hebben! Hebben jullie zelf al een tablet? Waren jullie wel naar aan het kijken toch? Kunnen we ook een keertje Skypen :-)

@Eveline - O o o o ik dacht dat ons Nederlands achteruit zou gaan maar het lijkt er op dat jouw Nederlands nog veel harder achteruit gaat. Je praat zeker te weinig Nederlands op kantoor ;-p

Lieve allemaal tot Facetimes, Skypes, mails, whatsapps etc etc :-)

Liefs Maris

  • 11 September 2013 - 19:10

    Anneke:

    Hoi Martijn en Mariska,

    Facetimes zit in Limburg, dus ik moet het weer op deze manier doen, alhoewel ik geprobeerd heb met Skype te contacten. Dat lukt niet, daar heb ik even een jong hulpje bij nodig voor het laatste zetje.
    Het kan bij jullie dus ook lekker regenen, maar als ik dan die stranplaatjes zie, dan is het hier toch anders. De zomer is op zijn retour en we hebben ook enorme buien gehad, geen overstromingen, maar de temperatuur daalt hier gelijk gigantisch, dus van bikini geen sprake meer, maar lange broeken en lange mouwen. Gisteren weer een dagje bij oma Tonny geklust, nieuwe hordeur ed.Komend weekend hebben het Glitz en Glamfeest in Panningen. Pa moet maar wat foto's mailen, want dat soort apperatuur heb ik niet. Zeg Martijn die jackRussell heeft geen echte driehoeksoortjes!!!wel lief.
    En Mariska, ben benieuwd wanneer Mirya start met haar lessen, dan hoop ik spoedig een woordje spaans te kunnen.
    Groetjes maar weer, tot de volgende keer,

    Liefs Anneke

  • 11 September 2013 - 19:39

    Stefan En Ivo:

    Hey luitjes! Gaat goed daar zo te lezen! Ookal zijn we niet zo heel actief met reageren we volgen jullie en lezen de verhalen met veel plezier! Hier gaat het leven ook door en we zijn druk met van alles en nog wat. Nog 1 week werken en dan is het tijd voor een weekje gran canaria! Hebben we veel zin in. Tot snel, we houden contact! Liefs Stefan en Ivo

  • 11 September 2013 - 20:26

    Mam En Hans:

    Lieve Maris en Martijn,

    Wat een pech met al dat water. Gelukkig dat je alles nog hoog hebt kunnen zetten en dat jullie tegels op de vloer hebben. Komt zo'n overstroming vaker voor? Ik heb het gevoel dat het klimaat extremer wordt. Hier in Europa zijn de laatste jaren immers ook vaker overstromingen e.d. of het is juist warmer (zeg maar heter) dan voorheen. In NL waren we immers nog niet gewend aan 30+ graden.
    Hier was het gisteren ook niet best, in de regen terug naar huis en 's avonds begon het steeds harder te waaien.

    Wat een gezellige foto's heb je weer meegeplaatst. Jullie hebben de afgelopen week weer genoten. Isla Larga ziet er prachtig uit. Een soort Bounty eiland. Wat een helder water. En wat leuk dat jullie er gesnorkeld hebben. Het koraal was zeker ook wel mooi gekleurd? Had Martijn zijn onderwatercamera bij zich? Veel vissen ook, brr. niks voor mij. Voor jullie natuurlijk wel erg leuke tripjes zo de natuur in, op en rond het water.

    Wat grappig dat Adrian, Juvenal en Eva een Jack Russel hebben. Goed te zien dat Martijn het heel erg leuk vond dat het hondje mee was. Misschien mogen jullie hem zo nu en dan even lenen????

    Moppie, een dikke knuffel van Mam en Hans voor jullie allebei.

  • 11 September 2013 - 22:11

    Ben & Suus:

    Ha Tijn & Maris!

    Wow! het heeft hier vandaag en afgelopen dagen ook echt flink 'geplensd' (en dan zijn wij blij dat we 1,5m boven maaiveld wonen) maar bij jullie ging het ook lekker te keer!
    Pff zoveel water IN huis! Dat is weer een ervaring op zich :) Misschien een iets minder leuke ervaring, maar toch!
    Misschien kan Martijn elke dag een zakje zand meenemen van site en kunnen jullie zo een eigen dammetje bouwen? We zijn tenslotte Nederlanders!

    Het boottochtje en de witte stranden klinken en zien er erg goed uit! Gaaf hoor! En je had ook wat 'lekkers' mee naar huis genomen voor op de BBQ! Heb je nog iets van die monsters geproefd?

    De Damloop komt inderdaad steeds dichterbij! Nog 1,5 week voordat ik de beentjes uit mn lijf ga rennen, maar de trainingen gaan gewoon door ondanks weer en wind dus hopelijk haal ik levend de finish :)

    Dankjewel voor weer een leuke update en tot skypes, mails of whatsapp iig!!

    Hasta luego!! xxx

  • 11 September 2013 - 22:56

    Fred:

    Jeetje, wat een verhaal met al dat water en die rat, waterrat?
    Kan onze civiel ingenieur een keerwandje ontwerpen, zodat het water niet meer binnen kan stromen?
    Leuk te lezen dat jullie al goede contacten onwikkelen met de 'locals'.
    Hoe gaat het met het spaans? Komen de handen en voeten al een beetje tot rust?
    Wij zijn ons aan het voorbereiden op de verjaardag(en) van opa en oma, volgende week zaterdag.

    Groetjes van Fred

  • 16 September 2013 - 19:34

    Wil En Jan:

    Wel het plenst aardig daar bij jullie, zelfs rotsblokken en bomen zien jullie daar op de weg.
    Goeie grutten, je zal er maar toevallig rijden!
    Is zeker maar goed, dat er plavuizen liggen, maar dan nog.
    Is het dan niet modderig ?

    Ook weer een leuk uitje naar dat eiland, zal wel indrukwekkend zijn geweest, om die boot daar onder water te zien liggen.

    He Maris, stondt je niet meteen op een stoel, toen je dat beest zag ?
    Afgelopen week heb ik ook nog een dode rat opgeruimd, dit bij een van mijn clienten, onder in de kruipruimte.
    Dit was best al wat luguber, laat staan als het nog levend is.

    We zijn alwel aan het rond neuzen en informeren naar een tablet.
    Gaan we kopen van het gekregen geld op ons 40tig jarig huwelijksfeestje.
    Dus het zit er aan te komen en dan gaan we weer een stapje in de nieuwe techniek;skypen en nog veel meer.

    Las in de mail van Martijn, dat jullie snel weer even over kwamen, betreffende zijn visum en verlof.
    Effe een onderbreking.
    Mooi dat het goed verloopt op het werk van Martijn en dat men tevreden is.
    Het is een kanjer ! Jullie beide uiteraard !

    Mariska en Martijn
    Groetjes en knuffel van ons.

    Tabe` Wil en Jan.

  • 19 September 2013 - 10:39

    Mars & Joos:

    Hey luitjes!

    Wat een verhalen weer, leuk hoor! Varen, lekker eten, gezelligheid.... heerlijk!
    Klinkt alsof jullie goed aarden daar.... :) daar zijn we blij om.

    Regen kennen we hier ook deze weken, maar niet zo flink als bij jullie! Neem dat zonnetje in Oktober maar mee naar Holland voor jullie vakantie!!! Super leuk dat jullie ff naar NL komen, dan kunnen jullie onze keuken met eigen ogen zien hopen wij :D

    Tot heel snel dus maar en voor nu dikke knufs van ons xxxx


  • 23 September 2013 - 17:17

    Perry&janny:

    Hola pequeñas propiedades,

    we zijn weer terug van een lekkere vakantie uit Landal Greenparcs te Oldebroek.
    ik heb een rotswand beklommen maar geen vallende rotsblokken gezien hier in Landal,
    nou maris en martijn jullie worden wel op de proef gesteld daar in dat verre Venezuela
    vallende rotsblokken, wateroverlast, ratten als huisdier en dan lees ik op internet gevaarlijke uitbraak door brand in gevangenis Venezuela.
    Nou ik zou dan toch meteen even een andere trekker gaan kopen, ééntje die bij het overhalen geluid maakt en doeltreffend is. heb je meteen geen last meer van ratten en eventuele binnnensluipende scarface's, ha,ha
    Wow lekker eten gezellig met zijn allen, al helemaal als mastercheffin maris een haute- cuisine voorschotelt met een gezellige ambiance met bloemetjes, kussentjes en kaarsen, een echt culinair loungemoment.(wij hollanders zijn toch wel echt gezelschapsmensen he?)
    jullie hebben ook gedoken en een schipwrak bekeken, nou dat heb ik van het weekend ook nog even gedaan en heb om het schip een touwtje vastgemaakt en daarna omhoog getrokken, de naam van het schip was eindelijk leesbaar ondanks de algen en er stond Costa Concordia op, waar heb ik die naam al eens eerder gehoord? ik zou het even niet meer weten zo één twee drie.
    ik heb trouwens nog wat backup info opgevraagd wat er eventueel over jullie aanrecht heeft gelopen
    en heb daar wat uitleg bijgevoegd namelijk: een muis een rat
    max 12 cm max 30 cm
    huismuis/bosmuis bruine rat/zwarte rat
    roepnaam: inimieni roepnaam :rattatulje
    bang voor trekker no way josé
    leeft in een hol maakt jouw huis zijn huis
    kan niet zwemmen zwemdiploma

    nog een belangrijk feit, een rat is een muis met morbide obesitas!!!!!! ha,ha

    Het is nu nog steeds een beetje nazomer ondanks het herfst is in Nederland en we hebben danook temperaturen van 20 graden, ja!!! en dat in eind September!!!
    alhoewel nu de tuin er enigzins triest bij gaat hangen hebben we toch lang mogen genieten van de zomer dit jaar.
    Ik hoop dat de herfst en winter in sneltreintempo voorbijgaan en we de lente opnieuw weer mogen gaan begroeten want die donkere dagen vind ik echt niets aan.
    Nou Bueno pequeñas propiedades en ese lejano venezuela
    Saludos de nosotros aquí desde Holanda

    perry en janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Venezuela, Valencia

Venezuela

Ons avontuur gaat bijna beginnen..

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2014

Los Llanos

16 April 2014

Mijn blog is online!

12 April 2014

Oef ff bijpraten

09 Januari 2014

Land van contrasten

24 December 2013

Kerst in de zon
Martijn

Actief sinds 01 Juli 2013
Verslag gelezen: 584
Totaal aantal bezoekers 35384

Voorgaande reizen:

20 Juli 2013 - 31 December 2013

Venezuela

Landen bezocht: